استمرار پایش زیست‌محیطی منابع آبی و ساحلی بوشهر در دوره جنگ اخیر

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:32
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از استمرار پایش‌های زیست‌محیطی و ارائه خدمات تخصصی این اداره کل در جنگ تحمیلی سوم خبر داد.

تداوم پایش زیست‌محیطی منابع آبی و ساحلی بوشهر در دوره جنگ اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما عبدالرحمن مرادزاده، با اشاره به شرایط خاص این دوره، گفت: حفاظت از سلامت محیط زیست و پایش مستمر منابع حیاتی استان، همواره از اولویت‌های اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بوده است. در همین راستا، کارشناسان این اداره کل با حضور میدانی و انجام بررسی‌های تخصصی، وضعیت منابع آبی، سواحل و مناطق حساس استان را مورد پایش قرار دادند.

وی افزود: در این مدت، نمونه‌برداری و بررسی کیفیت آب دریا و سایر منابع آبی استان با هدف شناسایی آلودگی‌های احتمالی انجام شد. همچنین، پایش‌های ساحلی و دریایی به منظور کنترل وضعیت زیست‌محیطی و پیشگیری از بروز مخاطرات احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:با توجه به اهمیت حفاظت از زیست‌بوم دریایی و ساحلی استان، بررسی نشانه‌های احتمالی آلودگی‌های نفتی، هیدروکربنی و صنعتی نیز توسط کارشناسان صورت گرفت و مستندات لازم برای پیگیری‌های تخصصی جمع‌آوری شد.

مرادزاده  افزود: در کنار اقدامات میدانی، خدمات کارشناسی و اداری اداره کل نیز بدون وقفه ادامه یافت و فرآیند بررسی استعلامات، پاسخگویی به دستگاه‌های اجرایی، صدور مجوز‌های زیست‌محیطی و ارائه راهنمایی به متقاضیان در حوزه‌های مختلف پیگیری شد.

وی با اشاره به همکاری‌های بین‌بخشی  گفت : در این دوره، تعامل و همکاری با دستگاه‌هایی از جمله گمرک استان نیز استمرار داشت و امور مرتبط با بررسی‌های زیست‌محیطی کالا‌ها و ارائه خدمات به ارباب رجوع به صورت منظم پیگیری شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.