
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداو سیما به نقل از کانال تلگرام جنبش جهاد اسلامی، متن بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست به تعرضهای آشکار خود به مسجد الاقصی ادامه میدهند. شهرک نشینان صهیونیست، مقدسات را نقض کرده و آیینهای تلمودی را به صورت علنی در صحنهای مسجد الاقصی برگزار کردند و پرچم رژیم اشغالگر را بر فراز رواقهایش برافراشتهاند. این اقدامات در چارچوب مقدمات پرهیجان برای آنچه «یورش بزرگتر» در ۱۵ ماه مه نامیده میشود صورت میگیرد مراسمی که در سایه سکوت مستمر عربی و جهانی از سوی گروههای موسوم به «الهیکل» (گروه افراطی صهیونیستی) با حمایت رسمی دولت مدیریت و رهبری میشود.
این تعرضها به مسجد مبارک الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس، یک اقدام تحریک آمیز عمدی و توهینی هدفمند به همه مسلمانان جهان با هدف کشاندن کل منطقه به درگیری مذهبی است.
این امر با ادامه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی و گروههای شهرک نشین در کرانه باختری رود اردن شامل اعدامهای صحرایی، بازداشتهای جمعی، تخریب خانهها بر سر ساکنانش، برکندن درختان و محصولات کشاورزی، نابودی زیرساختها و تحریک باندهای صهیونیست به ریختن خون فلسطینیان است.
در نوار غزه، رژیم اشغالگر اسرائیل به طور روزانه توافق آتشبس را نقض و تعرضهایش را تشدید میکند و هر لحظه تعدادی را شهید یا زخمی میکند. همزمان با آن تهدید به ازسرگیری تهاجم و جنگ نسلکشی، ادامه محاصره ظالمانه و سیاست گرسنگی دادن ادامه دارد و این در حالیست که جهان این جنایات را میبیند و هیچ واکنشی نشان نمیدهد.
ما هشدار میدهیم که ادامه این اقدامات، به تشدید خطرناک منجر خواهد شد. ما سکوت رسمی مشکوک عربها و همدستی شرمآور بینالمللی را محکوم میکنیم که به سران رژیم اشغالگر مصونیت کامل از مجازات میدهد و او را به ادامه کشتار، ویرانی و یهودیسازی تشویق میکند. ما تأکید میکنیم که ملت ما در دفاع از مقدسات، سرزمین و حقوقش هرگز سستی نخواهد کرد و گروههای مقاومت با همه راهها و وسایل، با جنایات اشغالگر مقابله خواهند کرد.