ارائه قطعنامه ضدایرانی آمریکا و ۵ کشور عربی خلیج فارس به شورای امنیت

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:55
همزمان با ادعای دونالد ترامپ مبنی بر توقف پروژه به اصطلاح آزادی، مارک روبیو وزیر خارجه اش از ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا و کشور‌های عربی خلیج فارس به شورای امنیت درخصوص تنگه هرمز خبر داد.

ارائه قطعنامه ضدایرانی آمریکا و ۵ کشور عربی خلیج فارس به شورای امنیت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه به وقت تهران، از ارائه قطعنامه دیگری درباره تنگه هرمز خبر داد، قطعنامه‌ای که به اصطلاح از ایران می‌خواهد تنگه هرمز را بازگشایی کند، اما هیچ اشاره‌ای به اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن نشده است.

در بیانیه روبیو ادعا شده است: «به دستور رئیس‌جمهور ترامپ، ایالات متحده همراه با بحرین و شرکای خلیجی‌مان (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و قطر) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای شورای امنیت سازمان ملل تدوین کرده‌ایم تا از آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز دفاع کنیم.»

رویترز روز گذشته برخی مفاد اصلی این قطعنامه را منتشر کرده و نوشته بود: این پیش‌نویس محدودتر و متمرکزتر از قطعنامه پیشین است و مذاکرات درباره آن این هفته آغاز می‌شود.

۱۸ فروردین امسال نیز قطعنامه پیشنهادی بحرین در این خصوص به رأی گذاشته شد که چین و روسیه آن را وتو کردند.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده است که وضع تنگه هرمز فقط معلول اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی است و امنیت این آبراه صرفا به دست نیرو‌های مسلح ایران تأمین خواهد شد نه هیچ نیروی بیگانه دیگری.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.