وزیر خارجه چین: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران نامشروع و غیرقانونی است

الف چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:56
وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه ایران در پکن با تاکید بر اینکه جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران نامشروع و غیرقانونی است، تاکید کرد که آتش‌بس کامل باید برقرار شود.
به گزارش ایسنا، وانگ‌ یی در این دیدار گفت: آماده‌ایم تا تلاش‌های خود را برای کاهش شدت تنش‌ها ادامه دهیم. برقراری آتش‌بس کامل، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. 

او همچنین تاکید کرد: منطقه در حال گذر از یک پیچ سرنوشت‌ساز است و دیدارهای مستقیم میان دو طرف ضروری است.

وزیر خارجه چین: جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران نامشروع و غیرقانونی است
عراقچی و وانگ یی

سید عباس عراقچی وزیر خارجه ایران نیز گفت: ما فقط یک توافق عادلانه و جامع را می‌پذیریم.

عراقچی با قدردانی از موضع چین به ویژه در محکومیت اقدامات آمریکا و اسرائیل، چین را دوست نزدیک ایران خواند و تاکید کرد که در شرایط فعلی، همکاری ما حتی قوی‌تر خواهد شد.

او گفت: جنگی که علیه ما آغاز شده، یک اقدام تجاوزکارانه آشکار و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. ما تمام تلاش خود را برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع خود در مذاکرات خواهیم کرد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.