بهره‌برداری از بخشی از نیروگاه خورشیدی ۲۱ مگاواتی محلات

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 13:32
مجری طرح نیروگاه‌های خورشیدی تولید در توزیع ساتبا، از پیشرفت پروژه نیروگاه خورشیدی ۲۱ مگاواتی محلات و اتصال بخشی از آن به شبکه برق کشور خبر داد.

بهره‌برداری از بخشی از نیروگاه خورشیدی ۲۱ مگاواتی محلات

فاطمه کریمی، مجری طرح نیروگاه‌های خورشیدی تولید در توزیع ساتبا در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما،  با اشاره به جزئیات این پروژه اظهار کرد: ساختگاه ۲۱ مگاواتی محلات از دو واحد ۶ مگاواتی و سه واحد ۳ مگاواتی تشکیل شده است.

وی افزود: امروز با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا، یکی از واحدهای ۶ مگاواتی این مجموعه راه‌اندازی و به شبکه سراسری برق متصل شد.

مجری طرح نیروگاه‌های خورشیدی تولید در توزیع ساتبا ابراز امیدواری کرد: تا پایان خردادماه، کل ظرفیت ۲۱ مگاواتی این نیروگاه وارد مدار شده و به شبکه سراسری برق کشور افزوده شود.

کریمی در ادامه با تاکید بر ظرفیت‌های منطقه‌ای گفت: شهرستان محلات و استان مرکزی به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم انرژی خورشیدی در کشور، از پتانسیل بسیار مناسبی برای توسعه این نوع نیروگاه‌ها برخوردار هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه‌های آتی ساتبا، توسعه ساختگاه‌های جدید در این منطقه پیش‌بینی شده و تلاش می‌شود با شناسایی ظرفیت‌های بیشتر، سهم تولید انرژی خورشیدی در استان افزایش یابد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید