
فاطمه کریمی، مجری طرح نیروگاههای خورشیدی تولید در توزیع ساتبا در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما، با اشاره به جزئیات این پروژه اظهار کرد: ساختگاه ۲۱ مگاواتی محلات از دو واحد ۶ مگاواتی و سه واحد ۳ مگاواتی تشکیل شده است.
وی افزود: امروز با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا، یکی از واحدهای ۶ مگاواتی این مجموعه راهاندازی و به شبکه سراسری برق متصل شد.
مجری طرح نیروگاههای خورشیدی تولید در توزیع ساتبا ابراز امیدواری کرد: تا پایان خردادماه، کل ظرفیت ۲۱ مگاواتی این نیروگاه وارد مدار شده و به شبکه سراسری برق کشور افزوده شود.
کریمی در ادامه با تاکید بر ظرفیتهای منطقهای گفت: شهرستان محلات و استان مرکزی بهعنوان یکی از قطبهای مهم انرژی خورشیدی در کشور، از پتانسیل بسیار مناسبی برای توسعه این نوع نیروگاهها برخوردار هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامههای آتی ساتبا، توسعه ساختگاههای جدید در این منطقه پیشبینی شده و تلاش میشود با شناسایی ظرفیتهای بیشتر، سهم تولید انرژی خورشیدی در استان افزایش یابد.