شهرداری تهران ساخت پناهگاه محلی را در دستور کار قرار داد

رکنا چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 14:12
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز مطالعات برای ایجاد یک پناهگاه در هر محله خبر داد و گفت دو پروژه پارکینگ-پناهگاه در مناطق یک و ۱۰ وارد فاز اجرا شده و این رویکرد در طرح‌های جدید مترو نیز اعمال خواهد شد.
شهرداری تهران ساخت پناهگاه محلی را در دستور کار قرار داد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تشریح آخرین اقدامات این سازمان، از شتاب‌گیری پروژه «حیاط تهران» در محله اسلام‌آباد خبر داد که شامل ۲۰۰۰ واحد مسکونی است و ۱۲۰۰ واحد آن به‌صورت کلید به کلید به اهالی واگذار خواهد شد. در حوزه بافت‌های فرسوده، فرآیند تملک در ده ونک و عملیات اجرایی در سیمین‌قلعه و شمیران‌نو در اولویت قرار دارد.

تمرکز بر زیرساخت‌های پدافندی و مقاوم‌سازی

کمالی‌زاده با تأکید بر تغییر رویکرد در پروژه‌های شهری به سمت پدافند غیرعامل، از آغاز مطالعات ایجاد پناهگاه در تمام محلات تهران خبر داد. هم‌اکنون دو پروژه پارکینگ-پناهگاه در مناطق یک و ۱۰ در حال اجراست و تبدیل پارکینگ باغ وزیری به پناهگاه نیز در دستور کار قرار دارد. وی افزود: در طرح‌های جدید مترو نیز الزامات پناهگاهی لحاظ خواهد شد.

وضعیت ساختمان‌های آسیب‌دیده از جنگ

مدیرعامل سازمان نوسازی در خصوص مقاوم‌سازی ابنیه آسیب‌دیده از جنگ‌های اخیر اظهار داشت: ۱۳۴ واحد نیازمند مقاوم‌سازی در جنگ ۴۰ روزه شناسایی شده که با اعطای مشوق‌های انتقال توسعه، روند بازسازی آن‌ها تسهیل شده است. همچنین مقاوم‌سازی پروژه‌های مرتبط با جنگ ۱۲ روزه در مناطق ۱۷، ۲ و یک با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال تکمیل است و بخش عمده تعهدات تا پایان خرداد و تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.