آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده تهران

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 15:07
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران از شروع طرحی گسترده برای بازسازی بافت‌های فرسوده پایتخت خبر داد و گفت: این برنامه در قالب ۱۸۶ تجمیع بلوکی و با هدف ارتقای ایمنی، بهبود کیفیت زندگی و تأمین خدمات شهری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما ، علی‌اصغر کمالی‌زاده مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به آغاز بازسازی ۶۳۰ هکتار از بافت‌های فرسوده پایتخت ، گفت: این طرح در قالب ۱۸۶ تجمیع بلوکی در محلات هدف نوسازی دنبال می‌شود.

به گفته کمالی زاده ، یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان نوسازی، تجمیع قطعات ریزدانه و ایجاد بافتی مناسب برای توسعه شهری است که ریزدانگی و نفوذناپذیری از مهم‌ترین شاخصه‌های بافت فرسوده به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح تجمیع بلوکی، امکان رعایت ضوابط شهرسازی و افزایش کیفیت سکونت در این مناطق فراهم می‌شود و مقدمات اجرایی برخی از این طرح‌ها از امسال آغاز خواهد شد.

وی همچنین از پیگیری طرح های بازآفرینی شهری در مناطقی مانند شمیران‌نو، خاک سفید، کوهک و اراضی منطقه ۲۱ خبر داد.

او با اشاره به ضرورت ارتقای ایمنی شهری افزود: ساخت پناهگاه‌ها و پارکینگ-پناهگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، طرح باغ وزیری از جمله طرح‌هایی است که به صورت پارکینگ-پناهگاه اجرا می‌شود ، همچنین سه استادیوم ورزشی جدید در مناطق ۱۵، ۱۸ و ۱۹ نیز ساخته خواهد شد .

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت« این طرح ها با مشارکت سرمایه‌گذاران و با استفاده از مشاور خارجی دنبال می‌شود ، همچنین کوی اساتید نیز پس از مقاوم‌سازی، آماده تحویل به اهالی خواهد شد.

وی از تدوین مشوق‌های جدید نوسازی خبر داد و گفت: برای ساختمان‌های نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی، ۵۰ درصد تراکم مازاد در نظر گرفته شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.