عرضه تمامی محصولات معدنی در بورس کالا الزامی شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 16:16
بندرعباس- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ابلاغ الزامی شدن عرضه تمامی محصولات معدنی و صنایع معدنی در بورس کالا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عباسی در تشریح جزئیات این خبر با اشاره به سیاست‌های جدید وزارت صمت برای شفاف‌سازی بازار، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه جدید وزارت متبوع، تمامی تولیدکنندگان حوزه معدن موظف هستند محصولات و فرآورده‌های خود را تنها از طریق بستر بورس کالا به فروش برسانند.

وی به فهرست کالاهای مشمول این ابلاغیه اشاره کرد و افزود: گروه اصلی محصولات معدنی و صنایع معدنی که عرضه آن‌ها در بورس الزامی شده است، شامل سنگ‌آهن، فولاد، آلومینیوم، مس، خاک سرب و روی، شمش روی، مولیبدن و سیمان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت هرمزگان با تأکید بر جنبه‌های نظارتی این طرح، تصریح کرد: از این پس هرگونه خرید و فروش این محصولات در خارج از تالار بورس کالا، به عنوان «عرضه خارج از شبکه» تلقی می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: اداره کل صمت با اشراف کامل بر زنجیره تولید و فروش، با متخلفانی که از این ضوابط سرپیچی کنند، طبق مقررات و قوانین جاری برخورد تعزیری و قانونی خواهد کرد تا سلامت و شفافیت در بازار صنایع معدنی حفظ شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.