
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجباء اعلام کرد که در روزهای اخیر، اظهارات متعددی از سوی کاردار سفارت آمریکا بهعنوان «سفارت شر و فساد» و با تحریک مستقیم رژیم صهیونیستی درباره سلاح مقاومت اسلامی در عراق مطرح شده است.
وی افزود: مایه تأسف است که شمار اندکی از افراد تحت تأثیر منافع دنیوی قرار گرفتهاند، به تریبونی برای این مواضع تبدیل شدهاند.
الکعبی با تأکید بر مسئولیت شرعی، ملی و اخلاقی، از تمامی گروههای مقاومت خواست که اساساً طرح چنین موضوعی را رد کنند.
وی همچنین اظهار داشت: شنیدن چنین سخنانی که بازتاب مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی است، در شرایطی که کشور ما همچنان در اشغال به سر میبرد، حریم هوایی آن نقض میشود و حاکمیتش در نتیجه مداخلات آشکار و مستمر تضعیف شده، مایه ننگ است.
الکعبی تصریح کرد که سلاح مقاومت خط قرمز، امانت شهدا و مایه شرافت عشایر اصیل عراقی است.
به گفته او، این سلاح، وسیلهای برای تسکین درد خانوادههای قربانیان و تقویت روحیه مؤمنان بوده و همچنین در مقابله با گروه داعش و حامیان آن نقش داشته است.
دبیرکل النجباء در پایان تأکید کرد که این سلاح تا زمانی که نیروهای مقاومت حضور دارند، تحویل داده نخواهد شد و حتی در صورت لزوم، برای حفظ آن جانها فدا خواهد شد.
این اظهارات پس از تشدید اقدامات آمریکا علیه رهبران گروههای مقاومت در عراق بیان شد؛ چراکه واشنگتن جوایز ۱۰ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات از الکعبی و چهرههای دیگری مانند «هاشم السراجی» معروف به ابوآلا الولائی، دبیرکل گردانهای حزب الله عراق، تعیین کرده بود.
آمریکا این رهبران را به دست داشتن در حملات علیه اهداف نظامی واشنگتن متهم کرده است.