رایزنی رؤسای جمهور ایران و فرانسه

مشرق نیوز چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 21:07
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران و امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، شامگاه امشب چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت در گفت‌ وگویی تلفنی پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش مشرق از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این گفت‌ وگو، طرفین با بررسی وضعیت راهبردی منطقه، به‌ویژه موضوع تنگه هرمز و روند توافق اولیه آتش بس و مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های خود را مطرح کردند.

رئیس‌جمهور کشورمان در این تماس، با اشاره به بی‌اعتمادی جمهوری اسلامی ایران نسبت به آمریکا، تصریح کرد که این بی‌اعتمادی ناشی از اقدامات خصمانه طرف آمریکایی است که در آخرین موارد آن دوبار در حین مذاکره به کشورما حمله کردند که عملاً به‌مثابه خنجر زدن از پشت تلقی می‌شود.

پزشکیان همچنین تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی، آمادگی دارد برای پایان‌بخشی به جنگ، ضمن تأکید بر احقاق حقوق ملت ایران، مسیرهای دیپلماتیک را با جدیت دنبال کند.

مشروح خبر این گفت‌ وگو متعاقباً منتشر خواهد شد...

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.