آمریکا کنسولگری خود در پاکستان را تعطیل می‌کند

الف چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 21:33
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای امروز چهارشنبه اعلام کرده قصد دارد کنسولگری خود در شهر پیشاور پاکستان را به دلیل نگرانی‌های امنیتی تعطیل کند.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل نگرانی برای ایمنی کارکنان خود، کنسولگری این کشور در شهر پیشاور مرکز استان «خیبر پختون‌خوا» در شمال غربی پاکستان را تعطیل می‌کند.طبق گزارش پایگاه هیل این تعطیلی به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد و پس از آن، مسئولیت تعاملات دیپلماتیک با استان خیبر پختون‌خوا به سفارت آمریکا در اسلام‌آباد واگذار می‌شود.

پاکستان در اوایل مارس (اسفند ماه) شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز میان معترضان و نیروهای امنیتی در شهر کراچی بود. معترضان یک روز بعد از حملات رژيم صهیونیستی و آمریکا به ایران تظاهرات کردند و تلاش داشتند به کنسولگری آمریکا یورش ببرند.در این درگیری‌ها ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری هیل نزدیک به کنگره آمریکا نوشته این تظاهرات‌ها در حمایت از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران برگزار شده بود که روز ۲۸ فوریه به دست آمریکا و اسرائیل ترور شد.

آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان، پس از شهادت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه‌ای گفت: «پاکستان در این لحظه غم و اندوه در کنار ملت ایران می‌ایستد و در غم آنها شریک است.»پاکستان در ماه‌های گذشته در نقش میانجی بین ایران و ایالات متحده آمریکا عمل کرده و میزبان چند دور مذاکره بوده است. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.