
به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما، غلامرضا کاظمیان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، مصوبه جدید این شورا درباره نحوه اقدام در خصوص املاک دارای کاربری تثبیتشده آموزشی تهران را ابلاغ کرد.
براساس این مصوبه تغییرکاربری مدارس دارای مالکیت دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی مغایرت اساسی محسوب میشود و در صورت احداث این مدارس در اراضی با کاربری مغایر، باید کاربری آموزشی در طرحهای شهری تثبیت شود.
کاظمیان افزود: این مصوبه با توجه به تأکید بر حفظ سرانه آموزشی و جبران کمبودها در شهر و استان تهران، به کل استان تسری داده شده است.
در بخش دیگری از این مصوبه، نحوه رسیدگی به املاک آموزشی غیردولتی مشخص شده است.
بیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران گفت: بر این اساس، در املاک تا سقف ۵۰۰ مترمربع با دارا بودن حقوق مکتسبه مسکونی و ارائه نامه بلامانع آموزش و پرورش، تصمیمگیری در کمیسیون ماده ۵ انجام میشود.
وی تصریح کرد: در املاک با مساحت بیش از ۵۰۰ مترمربع، بررسی و تصویب نهایی باید در شورایعالی شهرسازی و معماری صورت گیرد.