کارشناس آمریکایی: ترامپ باید شکست راهبردی از ایران را بپذیرد

مشرق نیوز چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 23:23
یک کارشناس ارشد امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که دونالد ترامپ باید شکست راهبردی از ایران را بپذیرد.

به گزارش مشرق،‌ رابرت پیپ، کارشناس ارشد علوم سیاسی و امنیت ملی آمریکاه به نیوز مکس گفت: نیروهای دریایی آمریکا با حملات شدید ایران شامل موشک، پهپاد و عملیات‌های ایذایی روبرو شدند.

وی افزود: این عملیات ناموفق تنها پس از یک روز متوقف شد . اقدامی که سیگنالی با این پیام ارسال کرد که واشنگتن دیگر نمی‌تواند ناوبری آزاد را تضمین کند.

به گفته این کارشناس، وقتی ایران بتواند هم گلوگاه و هم گذرگاه را تهدید کند، هیچ انگیزه‌ای برای معامله ندارد.

رابرت پیپ تاکید کرد: آمریکا اکنون فقط با دو گزینه روبرو است و می‌تواند برای بازیابی اعتبار، تنش را بیشتر کند یا یک شکست راهبردی بسیار مشهود دیگر را متحمل شود.

وی اذعان کرد که وضعیت موجود قبل از جنگ را برنمی‌گرداند .ایران اکنون هم بر گلوگاه هرمز و هم بر گذرگاه اصلی آن تسلط دارد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.