سازمان ملل خواستار آزادی فعالان بازداشت شده «صمود» شد

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 23:27
سخنگوی کمیسریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست فورا و بدون قید و شرط دو فعال بازداشت شده ناوگان جهانی «صمود» را آزاد کند.

سازمان ملل خواستار آزادی فعالان بازداشت شده «صمود» شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سخنگوی کمیسریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان جهانی صمود، اعلام کرد که رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین در غزه و ابراز همبستگی با آنها جُرم نیست.

ثمین الخیطان افزود: اسرائیل باید فوراً و بدون قید و شرط سیف ابو کشک و تیاگو آویلا، اعضای ناوگان جهانی را که در آب‌های بین المللی بازداشت و به اسرائیل منتقل شدند و هنوز بدون اتهام در بازداشت هستند، آزاد کند. ما گزارش‌هایی مبنی بر شروع اعتصاب غذا توسط تیاگو و سیف ابوکوشک دریافت کرده‌ایم و این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد سلامتی آنها ایجاد می‌کند.

الخیطان با تأکید بر اینکه مردم غزه به شدت به این کمک‌ها نیاز دارند، گفت: بدرفتاری شدید با سیف ابو کشک و تیاگو آویلا باید بررسی شود و مسببان (مقامات رژیم صهیونیستی) آن باید به دست عدالت سپرده شوند.

او با درخواست پایان دادن به بازداشت خودسرانه از سوی رژیم صهیونیستی، افزود: اسرائیل همچنین باید به محاصره غزه پایان دهد، ورود کمک‌های بشردوستانه کافی به نوار غزه محاصره شده را مجاز و تسهیل کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.