خبرورزشی‌گردی| قلعه‌نویی: پیشنهاد یک میلیون دلاری را رد کردم/ از سرمربی‌گری استقلال استعفا دادم تا نتوانند برکنارم کنند!

خبرورزشی پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 00:00
امیر قلعه‌نویی ۱۷ سال قبل هنگامی که هدایت استقلال را بر عهده داشت، با صراحت از کناره‌گیری خود سخن به میان آورد و تاکید کرد تا وقتی امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل این باشگاه باشد، دیگر هدایت این تیم را بر عهده نخواهد گرفت.

استقلال ششم اردیبهشت ۱۳۸۸ توانست عنوان قهرمانی هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را از آن خود کند ولی این اتفاق مانع از تداوم اختلافات میان امیررضا واعظی آشتیانی با امیر قلعه‌نویی نشد به طوری که سرمربی وقت استقلال ۱۶ اردیبهشت ۸۸ طی مصاحبه‌ای تند خبر از جدایی خود داد.

بد نیست به خلاصه آن گفت‌وگوی امیر دوباره نگاه کنیم:

  • از هواداران استقلال بابت حمایت خالصانه‌ای که داشتند، تشکر می‌کنم. ‌ البته هر تیمی که قهرمان می‌شود تا یک فصل برایش جشن می‌گیرند اما باشگاه ما بعد از قهرمانی استقلال در لیگ برتر، عملا به جای حمایت خودزنی کرد!
  • خوشحالم که طی ۱۱ ماه توانستم دو کاپ قهرمانی به مردم هدیه بدهم. خرداد ۸۷ استقلال قهرمان جام حذفی شد و اردیبهشت ۸۸ هم قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفتیم.
  • آقای واعظی آشتیانی مدیرعامل استقلال است و من مربی، بنابراین آن‌که باید برود امیر قلعه‌نویی خواهد بود. من از استقلال می‌روم و امیدوارم همه افراد بابت روزهایی که در این تیم بودم، حلالم کنند.
  • بعد از قهرمانی استقلال، آقای آشتیانی مصاحبه کردند و من فهمیدم که نمی‌توانیم باهم کار کنیم روی همین اصل از طریق یک دوست مشترک پیغام دادم که در لیگ نهم دیگر نمی‌مانم.
  • احتمالا به بوقچی ها و تماشاگران پول داده‌ام تا در ورزشگاه آزادی تشویقم کنند (می‌خندد)!
  • در مورد مسائل فنی هیچ‌کس نمی‌تواند برایم شرط بگذارد.
  • یکی از ایرادات امیر قلعه‌نویی این بود که تیمش بعد از بارسلونا در فصل فوتبالی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ بیشترین گل زده را در لیگ کشور خود داشت! شاید ایراد دیگر من هم این بود که برای بستن کادر فنی استقلال فقط ۷۰۰میلیون تومان هزینه کردم! احتمالا اگر هزینه مربیان ما ۳میلیارد تومان می‌شد من آدم خوبی می‌شدم! (امیر در شرایطی این اعداد را بر زبان آورد که قیمت دلار هزار تومان بود.)
  • قبلا گفتم و حالا دوباره تکرار می‌کنم خداحافظ استقلال؛ اگر بار گران بودیم رفتیم، اگر نامهربان بودیم رفتیم! البته خودم استعفا دادم تا کسی نتواند برکنارم کنند.
  • برنامه ۹۰ و جهانگیر کوثری (برنامه ورزش از نگاه ۲ که در آن مقطع جمعه‌شب‌ها پخش می‌شد) ما را به حاشیه بردند. برایم عجیب است عده‌ای که ۹ سال ممنوع‌التصویر بودند، دوباره صاحب میکروفون شدند و ما را کوبیدند.
  • فرهاد مجیدی و چند نفر دیگر شاهد هستند که من پیشنهاد یک میلیون دلاری داشتم ولی آن را رد کردم!

بیشتر بخوانید: فرزاد مجیدی: به خاطر تسویه حساب شخصی به من حمله کردند/ وقتی دشمن زیاد داری یعنی خوب کار کرده‌ای!

خبرورزشی‌گردی| قلعه‌نویی: پیشنهاد یک میلیون دلاری را رد کردم/ از سرمربی‌گری استقلال استعفا دادم تا نتوانند برکنارم کنند!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.