مدیرعامل شورون، یکی از بزرگترین شرکت نفتی آمریکا میگوید به لحظه کمبود نفت در جهان نزدیک میشویم و آمریکا توانایی جبران آن را ندارد.
مدیرعامل شورون، مایک ویرث میگوید، کمبود نفت در جهان در حال آغاز شدن است.
این مدیر نفتی گفت: بیست درصد انرژی جهان از تنگه هرمز تامین میشد، آمریکا نمیتواند تمام عرضه را جبران کند؛ ذخایر در حال کاهش است و وضعیت عرضه در حال بدتر شدن است که جای نگرانی دارد.
ویرپ توضیح داد: «ما شاهد شروع ریسک اختلال در عرضه در برخی از این اقتصادها هستیم. در اروپا میبینید که پروازها لغو میشوند و برنامهها بهینهسازی مجدد میشوند چون سوخت جت بسیار بسیار کمیاب شده است … به نظر من آمریکا هم فشارهای قیمتی را تجربه خواهد کرد. این یک بازار جهانی است.»
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.