رئیس شورای شهرستان شاهرود: معدن بوکسیت شاهوار را برای همیشه تعطیل کنید

خبرگزاری مهر پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 10:24
شاهرود- رئیس شورای شهرستان شاهرود با اعلام اینکه شاهوار «مادر حیات» و اصلی‌ترین منبع تأمین آب شرب منطقه است، بر ضرورت تعطیلی کامل این معدن و تخلیه کامل کوهستان از ماشین آلات معدنی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قنبریان صبح پنجشنبه در جلسه شورای اسلامی شهرستان شاهرود در صحن این شورا، با اشاره به موارد به‌ وجودآمده درخصوص بازگشایی مجدد معدن بوکسیت تاش بیان کرد: شاهوار مهمترین منبع تامین کننده آب شهرستان شاهرود است.

وی با اشاره به مواضع امام جمعه شاهرود و علما و فقها و جمع کثیری از مردم و کارشناسان در خصوص مخاطرات تخریب شاهوار، افزود: شاهوار فروشی نیست.

رئیس شورای شهرستان شاهرود با بیان اینکه مکاتبه ای با مسئولان کشوری داشته ایم، افزود: مسائل و مطالب مربوط به شاهوار در این مکاتبات بیان شده است.

قنبریان ادامه داد: مخالفت با معدن‌کاوی در بوکیست شاهوار مخالفت با یک سیستم صنعتی و تولیدی نیست، بلکه شاهوار منبع اصلی آب شرب شهرستان شاهرود محسوب می‌شود و از این بعد حائز اهمیت است.

وی ضمن اشاره به تامین آب شهرستان و سلامتی مردم صراحتاً اعلام کرد: مسئولان شرکت معدنی بدانند شاهوار خط قرمز ماست و نباید با اقدامات خود به منابع آبی این شهرستان آسیبی برسانند چرا که تبعات و آثار زیان‌باری را برای شاهوار و شهرستان شاهرود به‌ همراه خواهد داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.