مرگ تدریجی اسیران زن فلسطینی در سایه شکنجه‌های وحشیانه

صدا و سیما پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 12:07
اسیران زن فلسطینی در زندان «دامون» رژیم اشغالگر در شرایط مرگ تدریجی هستند.

مرگ تدریجی اسیران زن فلسطینی در سایه شکنجه‌های وحشیانه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از وبسایت خبری شهاب؛ «عبد الله قندیل» مدیر انجمن «واعد» برای اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد: با توجه به آزار و اذیت و شکنجه‌های وحشیانه و نبود مشکوک نظارت بین المللی؛ اسیران زن فلسطینی در زندان «دامون» رژیم اشغالگر در شرایط مرگ تدریجی هستند.

عبدالله قندیل درباره وضعیت فاجعه بار و غیرانسانی که به صورت وحشیانه علیه اسیران زن فلسطینی در زندان «دامون» تشدید شده است، هشدار فوری صادر و اعلام کرد: آنچه در اتاق‌های تاریک این زندان رخ می‌دهد، فراتر از سرکوب هدفمند و برنامه ریزی شده بلکه اعمال سیاست «شکنجه و مرگ تدریجی» بر ضد اسرای زن است.

قندیل در گفت‌و‌گو با خبرگزاری شهاب افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ اسیر زن فلسطینی در اسارت رژیم اشغالگر در زندان «دامون» هستند؛ که احکام آنها شامل بازداشت اداری، محکومیت‌های متفاوت و بازداشت‌های موقت است.

وی اشاره کرد که رسیدگی به وضعیت بهداشتی و سلامت اسرا، اولویت اصلی و بسیار جدی است.

عبد الله قندیل افزود: حدود نیمی از اسیران زن از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند. ۳ نفر به بیماری سرطان مبتلا هستند و علاوه بر آن، مواردی از ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا نیز در میان آنها وجود دارد. مدیریت زندان‌های رژیم اشغالگر، عمداً این بیماران را از دریافت درمان و خدمات پزشکی لازم و مناسب محروم می‌کند که این اقدام تهدیدی مستقیم برای جان اسرا است.

قندیل با بیان اینکه شرایط زندگی اسرا مملو از درد ورنج‌های روزانه است؛ اعلام کرد: هدف دشمن از این اقدامات، درهم شکستن عزم و اراده اسیران زن است.

وی در ادامه به مواردی از تخلفات و نقض‌ها علیه اسرا اشاره کرد که شامل موارد زیر هستند:

نظافت و بهداشت شخصی اسیران و محرومیت آنان از دوش گرفتن، که تنها یک یا دو بار در ماه و حداکثر به مدت ۳ دقیقه استفاده از حمام امکان پذیر است.

نقض حریم خصوصی اسرا از طریق نصب دوربین‌های مداربسته در اتاق‌های اسیران زن به صورت شبانه‌روزی، که این اقدام نقض آشکار تمامی اصول و ارزش‌های انسانی است.

انزوای اجتماعی از دیگر مواردی که اسرا آن را تجربه می‌کنند و رژیم اشغالگر هواخوری (ورود به داخل حیاط زندان) را به طور کامل ممنوع کرده است و اسرا حق ملاقات با خانواده‌های خود را ندارند و حتی دسترسی به آب آشامیدنی را نیز محدود کرده است.

قندیل در ادامه گفت: اسیران زن در زندان «دامون» در همه موارد (شخصی و عمومی) از فشار‌های شدید امنیتی و معیشتی رنج می‌برند.

مدیر انجمن «واعد» همچنین از غیبت تکان دهنده نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی در پیگیری اقدامات رژیم اشغالگر علیه اسرا انتقاد و بر ضرورت تشدید فشار رسانه‌ای فلسطینی‌ها تأکید کرد تا پرونده اسیران همواره به‌عنوان اولویتی اساسی باقی بماند.

قندیل بر ضرورت فعال‌سازی جایگاه بین‌المللی دولت فلسطین و مراجعه به کنوانسیون‌های بین‌المللی برای وادار کردن رژیم اشغالگر به ارائه حداقل مراقبت‌های انسانی تأکید کرد و حمایت و تجمعات جدی برای پشتیبانی از اسیران زن را خواستار شد تا قبل از اینکه فرصت از دست برود، به روند سرکوب فزاینده اسرا در داخل زندان پایان داده شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.