کره شمالی: تحت هیچ شرایطی به ان‌پی‌تی نمی‌پیوندیم

عصر ایران پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 12:41
موضع کره شمالی به عنوان یک کشور مسلح به سلاح هسته‌ای «طبق اظهارات گزاف یا خواسته‌های یکجانبه طرف‌های خارجی تغییر نخواهد کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی ( KCNA ) روز پنجشنبه تأیید کرد که این کشور به هیچ معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) پایبند نیست.

به گزارش ایسنا، این خبرگزاری به نقل از «کیم سونگ»، نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر با مطرح کردن موضوع سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی، در حال «خراب کردن فضا» در یازدهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای هستند که در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود.

وی افزود که موضع کره شمالی به عنوان یک کشور مسلح به سلاح هسته‌ای «طبق اظهارات گزاف یا خواسته‌های یکجانبه طرف‌های خارجی تغییر نخواهد کرد».

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.