احیای ۳۵۰ هکتار از مراتع استان سمنان با کپه‌کاری و بذرپاشی

خبرگزاری مهر پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 12:42
سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان، با اعلام اجرای پروژه‌های بیولوژیک در ۳۵۰ هکتار از مراتع استان در سال گذشته، از پیش‌بینی این عملیات برای ۶۶۶ هکتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رهایی ظهر پنجشنبه در دومین جلسه هماهنگی برگزاری روز مرتع در محل سالن شهید نقاشان اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با تاکید به اینکه گرامیداشت این روز فرصتی برای فرهنگ سازی پیرامون حفظ مراتع است، ادامه داد: اجرای باشکوه این مراسم بهانه ای برای تبیین ارزش های مراتع است.

وی خواستار همراهی دستگاه های ذی ربط در برگزاری این رویداد شد و توضیح داد: اهمیت این همکاری از این جا ناشی می شود که مراتع نوعی ثروت ملی که فقط به نسل حاضر متعلق نیست بلکه میراثی که باید برای آیندگان باقی بماند.

مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به اینکه اجرای پروژه های بیولوژیک برای ۶۶۶ هکتار مراتع استان پیش بینی شده است، افزود: این عملیات در قالب طرح های کپه کاری و بذر پاشی تعریف شدند.

رهایی با اشاره به اینکه از این میزان کار در ۳۵۰ هکتار مراتع انجام گرفته است، تاکید داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و اتمام فصل زمستان مابقی این عملیات باقی مانده در انتهای فصل تابستان و اوایل پاییز انجام می شود.

وی از همکاری سازمان بسیج سازندگی در اجرای این عملیات تقدیر کرد و افزود: هزینه کرد این پروژه در محل اعتبارات محرومیت زدایی سال گذشته تامین شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.