اخراج سه قانونگذار بحرینی در رابطه با ایران

افکار نیوز پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 12:46
مجلس شورای نمایندگان بحرین، عضویت سه نماینده را به دلیل مخالفت با اقدامات انجام شده علیه افراد متهم به «همسویی با ایران» لغو کرد.

 در حالی که سلب تابعیت شهروندان بحرینی به اتهام «همدلی با ایران» در ماه‌های اخیر خبرساز شده، امروز سه قانونگذار بحرینی به اتهامی مشابه از مجلس اخراج شدند.طبق گزارش العربیه، عضویت پارلمانی سه نماینده مجلس پس از رأی‌گیری امروز به اتفاق آرا لغو شد. این پرونده مربوط به عبدالنبی سلمان معاون اول رئیس سابق پارلمان، ممدوح الصالح، رئیس کمیته خدمات و دکتر مهدی الشویخ عضو همین کمیته است.به رغم غیبت این سه قانونگذار بحرینی در جلسه امروز، سی و شش نفر از ز ۴۰ نماینده مجلس در جلسه فوق‌العاده امروز رأی دادند.درخواست برای لغو عوضیت این سه قانونگذار بحرینی، طبق ماده ۹۹ قانون اساسی ارائه شد که اجازه می‌دهد عضویت یک نماینده لغو شود.این اقدام در حالی انجام شده که طی هفته‌های اخیر، اقدامات علیه بحرینی‌ها به بهانه «همدلی» آنها با ایران خبرساز شده است. بر همین اساس، اخیرا وزارت کشور بحرین تابعیت ۶۹ نفر و خانواده‌هایشان را سلب و ادعا کرد که آنها با ایران ابراز همدردی و از اقدامات ایران علیه بحرین، تمجید کرده‌اند.احمد المسلم رئیس پارلمان بحرین، درباره لغو عضویت سه نماینده بحرینی اعلام کرد که کرسی‌های این سه قانونگذار، اکنون خالی است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.