توافق ایران و پاکستان برای تقویت همکاری‌های ریلی

صدا و سیما پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 14:37
پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر راه‌آهن دولت اسلام آباد با سفیر ایران بر توسعه همکاری‌های ریلی، تقویت اتصال منطقه‌ای و گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند.

توافق ایران و پاکستان برای تقویت همکاری‌های ریلی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، روابط عمومی وزارت راه آهن پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حنیف عباسی» وزیر راه آهن پاکستان و «رضا امیری مقدم» سفیر ایران طی دیداری در اسلام آباد درباره گسترش همکاری‌های در حوزه ریلی گفت‌و‌گو و رایزنی کردند.

در این دیدار طرفین درباره راه‌های توسعه همکاری‌های حمل و نقل ریلی میان ایران و پاکستان به ویژه مسیر تفتان ـ زاهدان و پروژه قطار باری اسلام‌آباد ـ تهران ـ استانبول (ITI) گفت‌و‌گو کردند.

طرفین تقویت همکاری‌های ریلی را در افزایش تجارت منطقه‌ای و توسعه ارتباطات اقتصادی ضروری دانستند.

در این نشست همچنین روند بازسازی و بهسازی خط ریلی کویته ـ تفتان بررسی شد و وزیر راه آهن پاکستان بر ضرورت ارتقای زیرساخت‌ها و تأمین امنیت برای تداوم فعالیت‌های ریلی در این مسیر تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره تحولات منطقه‌ای به ویژه اوضاع خاورمیانه تبادل نظر کردند.

پاکستان در این دیدار خواستار حمایت همه جانبه کشور‌های منطقه از صلح، گفت‌و‌گو و راه‌حل‌های دیپلماتیک برای حل مسائل منطقه‌ای بویژه کاهش تنش میان ایران و آمریکا شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز از نقش اسلام‌آباد در حمایت از صلح و ثبات منطقه‌ای قدردانی کرد و تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان را مثبت و سازنده توصیف کرد.

در پایان این دیدار، تهران و اسلام‌آباد بر ادامه رایزنی‌ها و گسترش همکاری‌های دوجانبه، به ویژه در بخش راه‌آهن و اتصال منطقه‌ای توافق کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.