نامه هشداری سازمان بازرسی برای تنظیم بازار مسکن اجاره‌ای

صدا و سیما پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 15:32
بازرس کل امور واحد‌های تابعه قوه قضاییه گفت: سازمان تعزیرات حکومتی مکلف به برخورد با مشاوران املاکی است که قرارداد‌های اجاره را در سامانه املاک ثبت نمی‌کنند.

نامه هشداری سازمان بازرسی برای تنظیم بازار مسکن اجاره‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، میرمحمدی با اعلام این خبر تصریح کرد: بر مبنای بند ۳ تبصره ۹ ماده ۵ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها که در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ابلاغ شده؛ سازمان تعزیرات حکومتی مکلف به برخورد با مشاورین املاکی است که قرارداد‌های اجاره را در سامانه املاک ثبت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بر مبنای تبصره ۲ ماده ۷ قانون مذکور، در صورت عدم ارسال قرارداد‌های اجاره بیش از سقف به سازمان امور مالیاتی از ناحیه دفاتر مشاور املاک، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف به برخورد جدی در این خصوص است؛ تأکید کرد حسب نامه هشداری صادره به آن سازمان، ضرورت نظارت جدی و کافی به افزایش نرخ در بازار مسکن به ویژه مسکن اجاره‌ای اجتناب ناپذیر است که برای تحقق این امراستفاده از گشت‌های مشترک تعزیرات به همراه بازرسان اتحادیه مشاوران املاک برای تنظیم بازار مسکن اجاره‌ای با ارائه گزارش اقدامات برای این مرجع مورد مطالبه قرار گرفته است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.