توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای لرستان با محوریت بخش خصوصی

خبرآنلاین پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 15:49
سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای با هدف افزایش بهره‌وری آب، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری در استان ادامه دارد و تا پایان سال جاری ۲۹ هکتار از تعهد ۴۰ هکتاری سال ۱۴۰۴ محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از لرستان ، نامدار صیادی، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اهمیت توسعه شهرک‌های کشاورزی و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی گفت: «یکی از شاخص‌های اصلی برنامه راهبردی استان، گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای است و ما در همین راستا تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های موجود را افزایش دهیم. 

وی افزود: گلخانه‌ها نقش مهمی در ارتقای بهره‌وری آب دارند، چراکه مصرف آب در کشت‌های گلخانه‌ای چند برابر بهینه‌تر است و این امر علاوه بر حفظ منابع آبی، موجب افزایش راندمان تولید می‌شود.

صیادی همچنین به مزایای اقتصادی این طرح اشاره کرد و گفت: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای زمینه اشتغال‌زایی و افزایش درآمد بهره‌برداران را فراهم می‌کند. فراهم‌سازی زیرساخت‌هایی مانند آب، گاز، تسطیح اراضی و راه دسترسی مناسب، نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاران به این حوزه دارد.

وی در پایان تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴، مجموع سطح گلخانه‌های به بهره‌برداری رسیده در استان به ۱۲۴ هکتار رسیده و از تعهد ۴۰ هکتاری سال جاری، تاکنون ۲۹ هکتار محقق شده است.

48

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.