فرماندار رفسنجان از رشد صادرات پسته ایران خبر داد 

خبرآنلاین پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 15:55
فرماندار رفسنجان اعلام کرد: در فروردین امسال هفت هزار تن پسته ایران از گمرکات بندرعباس به بازارهای جهانی صادر شده که رشد ۱۳۳ درصدی را نشان می‌دهد؛ این جهش صادراتی در حالی ثبت شده که تجارت دریایی کشور در شرایط جنگی و محدودیت‌های بی‌سابقه قرار داشته است.  

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ حسین رضایی در جمع اعضای شوراهای اسلامی بخش فردوس رفسنجان با اشاره به آخرین آمار صادرات پسته ایران، گفت : بر اساس گزارش انجمن پسته ایران، در فروردین امسال هفت هزار تن پسته از گمرکات بندرعباس به بازارهای جهانی صادر شده که نسبت به صادرات ۳۰۰۰ تنی فروردین سال تجاری گذشته، ۱۳۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه این رشد در شرایطی رخ داده که تجارت پسته ایران با محدودیت‌های بی‌سابقه روبه‌رو بوده، افزود: با توجه به محاصره دریایی، همان‌گونه که انتظار می‌رفت کشورهای مشترک‌المنافع بیشترین سهم از صادرات پسته ایران در این ماه را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن، ترکیه و سپس کشورهای شبه ‌قاره هند در رتبه‌های بعدی مقاصد اصلی صادرات قرار دارند.  

رضایی در ادامه با اشاره به شرایط جنگی و تأثیر آن بر تجارت منطقه‌ای گفت: سه مسئله شامل وفاداری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خاک وطن، قدرت موشک‌ها و موقعیت راهبردی تنگه هرمز باعث شد دشمن در این جنگ عقب‌نشینی کند و تأثیر این جنگ بر بازارهای جهانی بسیار مشهود است.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.