هواشناسی: دما در خور و بیابانک اصفهان به ۴۰ درجه رسید

خبرگزاری مهر پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 16:12
اصفهان- کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: دما در خور و بیابانک در شرقی ترین منطقه استان اصفهان در نیمه بهار به ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر رسید.

مینا معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ماه، ایستگاه شهرستان خور و بیابانک با ثبت دمای ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر، گرمترین نقطه استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین یک تا ۲ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای شهر اصفهان (مرکز استان) در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن در خنک‌ترین ساعات بامداد جمعه به ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به گذر امواج ناپایدار در سطوح میانی جو، گفت: این شرایط سبب وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک طی امروز و فردا به ویژه در نواحی غربی و تا حدودی مرکزی استان خواهد بود.

به گفته معتمدی، همچنین شرایط نفوذ گردوخاک از کشور عراق در بیشتر مناطق استان طی امروز تداوم دارد.

وی اضافه کرد: همچنین از فردا جمعه ناپایداری در غرب استان سبب رگبار و رعد وبرق خواهد شد و روز شنبه این ناپایداری‌ها به نواحی شرقی استان کشیده می‌شوند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.