عربستان حریم هوایی و پایگاه‌های خود را به روی آمریکا بست

اقتصادنیوز پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 16:56
اقتصادنیوز:بر اساس این گزارش، عربستان تا زمانی که واشنگتن «محافظت مناسب» در برابر حملات ایران را تأمین و برنامه‌های نظامی خود را شفاف‌سازی نکند، به محدودسازی استفاده آمریکا از حریم هوایی و پایگاه‌هایش برای «پروژه آزادی» ادامه خواهد داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شبکه اسرائیلی «آی‌24نیوز» به نقل از منابع آگاه در حوزه خلیج فارس گزارش کرد که ریاض به دلیل ناامیدی از دریافت تضمین‌های امنیتی واشنگتن در برابر هرگونه پاسخ موشکی ایران، حریم هوایی و پایگاه‌های نظامی خود را به روی ایالات متحده بسته و اعلام کرده تا زمان تأمین این تضمین‌ها، این محدودیت‌ها ادامه خواهد یافت.

منابع مذکور به این شبکه اسرائیلی گفته‌اند که سعودی‌ها بر این باورند که ایران در صورت رسیدن به توافق با واشنگتن، همچنان پابرجا خواهد ماند و ریاض به‌ هیچ‌ وجه نمی‌خواهد خود را در معرض درگیری با تهران قرار دهد.

بر اساس این گزارش، عربستان تا زمانی که واشنگتن «محافظت مناسب» در برابر حملات ایران را تأمین و برنامه‌های نظامی خود را شفاف‌سازی نکند، به محدودسازی استفاده آمریکا از حریم هوایی و پایگاه‌هایش برای «پروژه آزادی» ادامه خواهد داد. 

منابع آگاه در حوزه خلیج فارس تصریح کرده‌اند که این اقدام سعودی‌ها نه از سر مخالفت با آمریکا، بلکه به دلیل هراس از آسیب‌پذیری در برابر حملات موشکی ایران صورت گرفته است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.