محکوم به قصاص نفس در گیلان رهایی یافت

خبرگزاری مهر پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 18:02
رشت- معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری گیلان در امور شوراهای حل اختلاف از آزادی یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم پس از ۵ سال حبس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام میرمحمدی با اشاره به تلاش اعضای شعبه ویژه قصاص شورای حل اختلاف استان گیلان، صلح‌یاران و مددکاران و جمعی از خادم‌یاران رضوی تصریح کرد: در اقدامی انسان‌دوستانه و تأثیرگذار، پرونده‌ای مربوط به قصاص، پس از ۵ سال با گذشت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

وی در ادامه افزود: محکوم به قصاص که مدت ۵ سال بود در زندان به‌سر می‌برد طی اقدامات سازشی شعبه ویژه قصاص شورای حل اختلاف استان و با تلاش‌های مدیر کل زندان‌های استان گیلان، صلح‌یاران و مددکاران به سازش ختم شد با گذشت بزرگوارانه اولیای دم، از مجازات قصاص رهایی یافت.

این پرونده بار دیگر نشان داد که ظرفیت‌های شورای حل اختلاف در حل و فصل پرونده‌های سنگین کیفری، به ویژه در موضوعات حساسی همچون قصاص، می‌تواند بسیار کارآمد و اثرگذار باشد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.