حمله خرس به دو نفر در زیستگاه مانشت و قلارنگ ایوان

عصر ایران پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 19:06
طبق قانون به افرادی که غیرقانونی وارد زیستگاه‌های حفاطت شده و ممنوعه می‌شوند هیچگونه خسارتی تعلق نمی‌گیرد.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: دو نفر با ورود به منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ در شهرستان ایوان با حمله خرس زخمی شدند.
 
علیرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که این دو نفر در منطقه ورود ممنوع و حفاطت شده مانشت و قلارنگ در حوزه استحفاظی ایوان در نزدیکی تونل قدیمی این شهرستان با حمله خرس مواجه شدند.
 
وی افزود: اواخر اسفند و فصل بهار هنگام زادآوری جانداران وحشی است و عمده جانوران وحشی در این موقع از سال دارای توله‌ هستند.
 
محمدی یادآور شد که جانواران با ورود انسان به زیستگاه‌ها برای حفاطت از توله‌های تازه متولد شده غریزی به افراد حمله می‌کنند.
 
وی تاکید کرد که ورود به مناطق حفاطت شده ممنوع و تنها با مجوز و نظارت اداره‌کل محیط‌زیست امکان‌پذیر است.
 
محمدی ادامه داد: طبق قانون به افرادی که غیرقانونی وارد زیستگاه‌های حفاطت شده و ممنوعه می‌شوند هیچگونه خسارتی تعلق نمی‌گیرد.
 
این افراد توسط گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.
 
منطقه حفاطت شده مانشت و قلارنگ با ۳۳ هزار هکتار در سه شهرستان ایلام، سیروان و ایوان گسترده شده است.
 
استان ایلام با داشتن یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی، دارای ۱۴۳ هزار هکتار مناطق حفاظت‌شده است و زیستگاه‌های مهمی همچون دینارکوه، کبیرکوه، بانکول،گچان، کولگ، ارغوان، مانشت و قلارنگ را در خود جای داده است.
 
پلنگ، خرس، انواع گربه‌های وحشی از جمله کاراکل، افعی دم عنکبوتی، افعی شاخدار، دال، کل، قوچ، میش، گرگ، کفتار، عقاب، شاهین و سارگپه برخی از گونه‌های حیات‌وحش ایلام هستند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.