لغو عضویت ۳ نماینده پارلمان بحرین به دلیل حمایت از طرفداران ایران

الف پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 21:44
رسانه‌های بحرینی امروز پنج‌شنبه اعلام کردند که پارلمان این کشور عضویت سه نماینده‌ای را که از طرفداران عملیات ایران علیه طرف‌های متخاصم حمایت کرده بودند، لغو کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌های «الایام» و «البلاد» چاپ بحرین امروز نوشتند، پس از گذشت یک هفته از انتقادهای «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین از نمایندگانی که به گفته او از ایران در عملیات کوبنده‌اش علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت کردند و پادشاه بحرین آنها را به طرفداری از «خائنان» متهم کرد، امروز پارلمان بحرین عضویت سه نماینده خود را به دلیل طرفداری از ایران لغو کرد.

پادشاه بحرین ۳۰ آوریل دستور داده بود تابعیت بحرینی‌هایی که از عملیات ایران حمایت کردند، سلب شود. همچنین او تهدید کرد در صورتی که نمایندگان مخالف لغو تابعیت عذرخواهی نکنند، آنها را برکنار خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «الایام»، پارلمان بحرین در جلسه امروز خود با درخواست لغو عضویت «عبد النبی سلمان»، «مهدی الشویخ» و «ممدوح الصالح»، سه نماینده عضو این نهاد به دلیل انتقاد از اقدامات حاکمیت در مورد افراد متهم به طرفداری از ایران، موافقت کرد.

رژیم آل خلیفه ۲۷ آوریل از لغو تابعیت ۶۹ نفر، از جمله چند خانواده به دلیل اعلام همبستگی با ایران و تقدیر از عملیات ایران علیه منافع طرف‌های متخاصم آمریکایی - صهیونی در منطقه خبر داد.

نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به تجاوز آمریکایی-صهیونیستی که از نهم اسفند ماه آغاز شد، پایگاه‌ها و منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را هدف قرار دادند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.