رهاسازی گربه‌ جنگلی زنده‌گیری‌شده در پارک ملی بوجاق

صدا و سیما جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 00:12
یک فرد گربه جنگلی، پس از بررسی‌های اولیه و اطمینان از سلامت کامل در پارک ملی بوجاق کیاشهر گیلان رهاسازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان گیلان ، از زنده‌گیری موفق یک فرد گربه جنگلی در یکی از روستاهای شهرستان رشت خبر داد.

حسین علی‌نژادبا بیان اینکه این گونه ارزشمند از حیات‌وحش معمولاً در مناطق جنگلی و تالابی شمال کشور زیست می‌کند، افزود:پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر مشاهده این گربه جنگلی در محدوده روستای توسراوندان، کارشناسان حفاظت محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند و حیوان با رعایت کامل اصول ایمنی و بدون هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی زنده‌گیری شد.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ و بازگرداندن گونه‌های حیات‌وحش به زیستگاه اصلی‌شان گفت:

این گربه جنگلی پس از بررسی وضعیت جسمانی و اطمینان از سلامت کامل، در پارک ملی بوجاق کیاشهر که یکی از زیستگاه‌های مناسب این گونه محسوب می‌شود، رهاسازی شد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط‌زیست گیلان ضمن قدردانی از همکاری مردم در اطلاع‌رسانی به‌موقع افزود: «تعامل و مشارکت جوامع محلی نقش مهمی در حفاظت از گونه‌های جانوری دارد و هرگونه مشاهده غیرعادی حیات‌وحش باید سریعاً به اداره محیط‌زیست اطلاع داده شود.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.