دشمن صهیونیستی نمی‌تواند امتیاز بگیرد

صدا و سیما جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 02:52
رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، با تأیید شهادت پسرش عزام و دوستش تأکید کرد: دشمن صهیونیستی نمی‌تواند با هدف قراردادن خانواده‌های ما در مذاکرات امتیاز بگیرد.

دشمن صهیونیستی نمی‌تواند امتیاز بگیرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در مراسم سوگواری فرزند شهیدش، عزام، گفت: «اگر دشمن صهیونیستی فکر می‌کند که با هدف قرار دادن رهبران، پسرانشان یا خانواده‌هایشان می‌تواند آنچه را که ما نمی‌خواهیم، بگیرد یا به آنچه که ما نمی‌خواهیم، دست یابد، اشتباه می‌کند.»

خلیل الحیه افزود: «قطب‌نمای ما منافع مردم ما و دستیابی به اهداف سیاسی مشروع آنها و دستیابی به چیزی است که آنها را قادر می‌سازد تا در سرزمین و وطن خود ثابت قدم و تزلزل‌ناپذیر بمانند.»

الحیه خطاب به مردم فلسطین گفت: «ما به مردم صبور و ثابت قدم خود درود می‌فرستیم و به آنها می‌گوییم: ما از شما و برای شما هستیم؛ نبض شما نبض ماست و زخم‌های شما ما را آزار می‌دهد.»

او بار دیگر ابراز اطمینان کرد که پیروزی متعلق به مردم فلسطین است، عزت و افتخار راه آنهاست و درد پایدار نخواهد ماند. از سوی دیگر، همسر خلیل الحیه در سوگ پسرش عزام نشست و گفت که او در سنگر‌ها زندگی می‌کرد، نه در هتل‌ها، آنطور که برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند.

او افزود که پسرش عزام «لباس نظامی می‌پوشید و با وسپا (موتورسیکلت) به خان یونس می‌رفت»

همسر الحیه تأکید کرد: «پسران خلیل الحیه ماشین یا هتل ندارند... آنها در سنگر‌ها هستند.» همسر الحیه با یادآوری نحوه تربیت پسرانش، آن را «میراث یاسین، ابوالعبد (اسماعیل هنیه) و سنوار» توصیف کرد.

دشمن صهیونیستی نمی‌تواند امتیاز بگیرد

«باسم نعیم» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس هم گفت که رژیم صهیونیستی با ترور فرزند خلیل الحیه به دنبال فشار بر هیئت مذاکره کننده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: رژیم صهیونیستی تصور می‌کند که با هدف قرار دادن و ترور «عزام الحیه» می‌تواند مواضعی را از رهبران حماس بگیرد که در میدان نبرد نتوانسته به آن دست پیدا کند.

«باسم نعیم» افزود: ترور عزام الحیه، پیامی با آتش به هیات مذاکره کننده فلسطینی است، اما تأکید می‌کنیم آنچه دشمن در میدان موفق به تحمیل و گرفتن آن نشده، هرگز بر سر میز مذاکرات نیز به دست نخواهد آورد.

عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: در شرایطی که هیئت مذاکره کننده فلسطینی موضعی محکم و استوار از خود نشان داده، فشار‌های گسترده‌ای برای تغییر مسیر مذاکرات در حال اعمال است.

باسم نعیم ادامه داد: ما همچنان به مواضعی که هنگام امضای توافق شرم الشیخ اعلام کردیم پایبند هستیم و همه تعهداتی را که از ما خواسته شده بود، اجرا کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما آماده گفت‌و‌گو درباره مرحله دوم مذاکرات هستیم، اما ابتدا باید سرنوشت مرحله نخست مشخص شود؛ به ویژه آنکه رژیم صهیونیستی تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است.

او افزود: اگر طرف آمریکایی که ضامن توافق است، توانایی وادار کردن رژیم اشغالگر به اجرای مرحله نخست را ندارد، چگونه می‌توان اطمینان داشت که این رژیم را به اجرای دیگر تعهدات ملزم خواهد کرد؟

باسم نعیم همچنین گفت: ما ملتی تحت اشغال هستیم و ملت‌هایی که تحت اشغال قرار دارند، حق دارند به مقاومت مسلحانه روی آورند.

او در ادامه تأکید کرد: رژیم صهیونسیتی هر روز جنگ خود علیه نوار غزه را ادامه می‌دهد، خطوط قرمز را پشت سر می‌گذارد و در حال اجرای یک نسل‌کشی خاموش علیه فلسطینیان در این منطقه است.

عضو دفتر سیاسی حماس در پایان اظهار داشت: آمریکایی‌ها پوشش کامل سیاسی و حمایت لازم را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند تا به تجاوزات خود علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری ادامه دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.