تخلیه مسافران کشتی مبتلا به ویروس هانتا

فرارو جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 10:42
یک کشتی مسافری در اسپانیا به دلیل شیوع ویروس هانتا در حال تخلیه است.

به گفته مسئولان مدیریت بحران اسپانیا، مقامات در حال همکاری با سازمان بهداشت جهانی و کمیسیون اروپا هستند تا روند تخلیه «محدود و ایزوله» مسافران یک کشتی را که به ویروس هانتا آلوده شده، مدیریت کنند.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، این اقدامات با هدف جلوگیری از گسترش احتمالی بیماری و کنترل شرایط بهداشتی در حال انجام است.

این کشتی که درگیر شیوع این بیماری شده، در حال حرکت به سمت اسپانیا بود.  بیش از ۱۴۰ مسافر و خدمه در کشتی حضور دارند.

در پی شیوع یک بیماری حاد تنفسی در یک کشتی مسافرتی در اقیانوس اطلس،‌ دستکم سه نفر جان باختند و یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است  عفونت‌های ناشی از ویروس هانتا که معمولا از طریق جوندگانی چون موش به انسان منتقل می‌شوند، باعث تب شدید،‌ خونریزی و عفونت شدید ریه می‌شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.