راه‌اندازی MRI قلب برای بیماران تالاسمی در مرکز بیماران خاص میناب

خبرگزاری مهر جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 12:31
میناب -معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شرق هرمزگان از راه‌اندازی MRI قلب برای بیماران تالاسمی در مرکز تخصصی بیماران خاص میناب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم صالحی صبح امروز در مراسمی به مناسبت روز جهانی تالاسمی با تاکید بر نیاز این بیماران تالاسمی به تزریق خون اظهار داشت: در کنار داروهای حیاتی، تزریق مستمر خون اصلی‌ترین قسمت درمان این عزیزان است که در حال حاضر این مرکز روزانه به ۳۰ بیمار خدمات ارائه می‌دهد و به طور میانگین نیازمند تزریق ۳۰ واحد خون در روز هستیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شرق هرمزگان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه، به تبیین علمی این اقدام پرداخت و گفت: اهدای خون علاوه بر جنبه‌های والای انسانی، از منظر سلامت فردی نیز رویکردی بسیار کارآمد است؛ این اقدام علمی می‌تواند ضمن حفظ کارکردهای مشابه در روش‌هایی نظیر حجامت برای سلامت فرد اهداکننده، با رویکردی نوین و تخصصی، مستقیماً برای نجات جان بیماران مورد استفاده قرار گیرد و سلامت جامعه را تضمین کند.

وی در ادامه از خبری خوش برای این بیماران خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت درمان استان هرمزگان، به زودی امکان انجام MRI قلب برای بیماران تالاسمی فراهم می‌شود.

صالحی عنوان کرد : این اقدام گامی بزرگ برای شناسایی زودهنگام عوارض ناشی از رسوب آهن و پیشگیری از نارسایی‌های قلبی است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شرق هرمزگان با ابراز خرسندی از روند درمانی یک سال اخیر تصریح کرد: خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر آمار فوت در بین این بیماران بوده‌ایم، اما نگاه ما رو به جلو است و تلاش می‌کنیم با ارتقای سطح خدمات، این عدد را به صفر برسانیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.