به گزارش شمال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر مازندران، «دکتر غلامعلی فخاری اشرفی» مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان مازندران در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه مرکز استان، ضمن گرامیداشت هفته هلالاحمر، به تشریح اقدامات فداکارانه نجاتگران و امدادگران در دوران «جنگ ۱۲ روزه» و «جنگ تحمیلی رمضان» پرداخت و گفت؛ ما به عنوان خادمان مردم در مجموعه پرافتخار جمعیت هلال احمر تا پای جان در خدمت مردم شریف و ولایتمدار و باغیرت ایران اسلامی هستیم.
این مسئول با ادای احترام به شهدای امدادگر اظهار داشت: درود میفرستیم به روح شهدای مظلومی که بدون سلاح و تنها با انگیزه نجات جان انسانها در میان آتش و موشکباران، جان خود را فدای دین و مردم کردند. این فداکاریها در تاریخ حماسههای ایران و مازندران بیبدیل است.
وی با قدردانی از حمایتهای آیتالله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولیفقیه در مازندران، شعار سال ۱۴۰۵ این جمعیت را «هلال در میدان» اعلام کرد و افزود: هلالاحمر پس از بسیج، بزرگترین تشکل مردمی کشور است که ریشه در بطن جامعه دارد.
وی افزود؛ ما در هفته جاری ۳۱ برنامه هدفمند میدانی را در دست اجرا داریم که محور اصلی آنها «آموزش همگانی» برای مقابله با تهدیدات و تدابیر شرایط جنگی است.
دکتر فخاری با اشاره به جایگاه برتر ایران در صلیب سرخ جهانی بیان کرد: جمعیت هلالاحمر ایران با چهار میلیون عضو، موفق به دریافت جایزه جهانی «هانری داوینسون» شده است .
وی گفت؛ ما در عرصه بینالمللی با مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا، حملات ددمنشانه به ۱۷ واحد اداری و هدف قرار دادن مستقیم شش آمبولانس با موشک را که نقض صریح پروتکلهای بینالمللی است، به تصویر کشیدیم.
وی همچنین با تبریک روز معلم و تأکید بر نقش کلیدی آموزش در مدیریت بحران، به الگوی کشور ژاپن اشاره کرد و گفت: تحول در ژاپن پس از بحرانهای بزرگ، از آموزش و پرورش آغاز شد. ما نیز معتقدیم ریشه تحول و آمادگی جامعه در برابر حوادث، مشارکت مردمی و آموزش از دوران کودکی است. در همین راستا، در عملیاتهای اخیر، نیروهای جانبرکف ما موفق شدند بیش از هشت هزار نفر را در تهران و سایر استانها از زیر آوار نجات دهند.
مدیرعامل هلالاحمر مازندران در پایان به تشریح برنامههای توسعهای این جمعیت پرداخت و خاطرنشان کرد: چشمانداز ما رسیدن به ۲۰ میلیون عضو در سطح کشور است و در استان مازندران با وجود ۲۴۴ هزار عضو فعلی، نیاز به جذب ۸۷۵ هزار نفر داریم تا به استاندارد مطلوب برسیم.
وی تصریح کرد؛ به همین منظور، «پویش جذب ۱۰ هزار عضو جدید» را در هفته هلالاحمر کلید زدهایم تا با افزایش توانمندی آحاد جامعه، تابآوری استان را در برابر تهدیدات پیشرو به حداکثر برسانیم.