مادر یزدی به‌صورت طبیعی صاحب پنج‌قلو شد!

تابناک شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 17:46
در اتفاقی نادر ۵ قلوهای یزدی بدون روش‌های کمک باروی متولد و مادر ۳۱ساله صاحب ۹ فرزند شد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در یک اتفاق کم سابقه در حوزه پزشکی، یک مادر ۳۱ ساله اهل شهرستان اردکان، بدون استفاده از هیچگونه روش‌های کمک‌باروری نظیر آی‌وی‌اف، موفق به زایمان طبیعی ۵ قلو (۴ دختر و یک پسر) شد.

این مادر که پیش از این تجربه زایمان یک‌قلو و سه‌قلو را داشته، اکنون با تولد این نوزادان، مادر ۹ فرزند شده است.

علاقه‌بند، متخصص زنان و زایمان، با اشاره به نادر بودن این پدیده اظهار داشت: تولد همزمان ۵ قلو به صورت طبیعی از موارد بسیار استثنایی در علم پزشکی محسوب می‌شود و نیازمند مراقبت‌های ویژه پیش و پس از زایمان است.

وی افزود: این مادر در هفته ۳۲ بارداری دچار مسمومیت حاملگی شد که خوشبختانه با انجام عمل سزارین، هر ۵ نوزاد در اتاق عمل به دنیا آمدند.

نوزادان که «محدثه»، «زینب»، «هانیه»، «ریحانه» و «محمدهادی» نام دارند، هم‌اکنون به دلیل وزن پایین و نارس بودن، در بخش NICU (مراقبت‌های ویژه نوزادان) بیمارستان موقوفه گودرز یزد بستری هستند. وزن آنها بین ۵۴۰ گرم تا یک کیلو و ۷۰۰ گرم متغیر است.

پزشک متخصص اطفال پیش‌بینی کرده است که این نوزادان تا حدود یک ماه آینده از بیمارستان مرخص شوند.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.