ایران چهارمین مرکز قدرت جهان است

تابناک شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 18:47
تحلیلگر و استاد دانشگاه شیکاگو گفت: «این یک نمونه از یک استراتژی وحشتناک است؛ جایی که موفقیت تاکتیکی به هیچ نتیجه راهبردی مهمی منجر نمی‌شود. برای مثال، شاید بگوییم نیروی دریایی ایران را نابود کردیم؛ موضوعی که یک ماه پیش با افتخار درباره آن صحبت می‌شد، اما اکنون می‌بینیم که اهمیتی ندارد. دلیل این مسئله آن است که قدرت رو به رشد ایران بر دو عامل استوار شده؛ نخست جغرافیا و دوم فناوری‌های ارزان‌قیمتی مانند پهپادها و مین‌ها. ترکیب این دو عامل باعث شده ایران به‌عنوان چهارمین مرکز قدرت جهانی در حال ظهور مطرح شود، زیرا این مؤلفه‌ها برای تثبیت کنترل بر تنگه هرمز کافی هستند.»
تحلیلگر و استاد دانشگاه شیکاگو گفت: «این یک نمونه از یک استراتژی وحشتناک است؛ جایی که موفقیت تاکتیکی به هیچ نتیجه راهبردی مهمی منجر نمی‌شود. برای مثال، شاید بگوییم نیروی دریایی ایران را نابود کردیم؛ موضوعی که یک ماه پیش با افتخار درباره آن صحبت می‌شد، اما اکنون می‌بینیم که اهمیتی ندارد. دلیل این مسئله آن است که قدرت رو به رشد ایران بر دو عامل استوار شده؛ نخست جغرافیا و دوم فناوری‌های ارزان‌قیمتی مانند پهپادها و مین‌ها. ترکیب این دو عامل باعث شده ایران به‌عنوان چهارمین مرکز قدرت جهانی در حال ظهور مطرح شود، زیرا این مؤلفه‌ها برای تثبیت کنترل بر تنگه هرمز کافی هستند.»
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.