استفاده از تجهیزات کم مصرف در تابستان

صدا و سیما یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 00:37
معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: اگر هر مشترک فقط یک لامپ اضافی را خاموش کند؛ برق مورد نیاز تمام کارخانه‌های سیمان کشور تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مصطفی رجبی مشهدی، معاون برق و انرژی وزارت نیرو با تاکید بر صرفه‌جویی برق گفت: اگر ۳۰ میلیون مشترک برق هر کدام تنها یک لامپ ۲۵ واتی را خاموش کنند، روزانه ۱۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی می‌شود؛ رقمی که معادل برق مصرفی کل شهر مشهد و یک و نیم برابر نیروگاه اتمی بوشهر است.

وی بیان کرد: مردم نیازی به انجام کار‌های پیچیده ندارند؛ کاهش مصارف اضافی و خاموش کردن تجهیزات غیرضروری، کمک بزرگی به تأمین برق پایدار در تابستان است.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.