سفر وزیرخارجه قطر به واشنگتن درباره پایان جنگ چه معنایی داشت؟

خبرآنلاین یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 07:43
یک تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد که رهبران منطقه‌ای، با هماهنگی میانجی پاکستانی، در حال تشدید تماس‌های خود با تهران و واشنگتن هستند.

به گزارش خبرآنلاین،دکتر «صالح المطیری» تحلیلگر سیاسی تأیید کرد که سفر «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر به واشنگتن و دیدار او با معاون رئیس جمهور آمریکا ابعاد استراتژیکی دارد که فراتر از صرفاً متوقف کردن تشدید تنش‌ها است.

به روایت ایسنا، وی اشاره کرد:‌ این ابعاد شامل تأمین گاز و انرژی است که به دلیل محاصره متقابل تنگه هرمز در سطح جهانی مختل شده است.

المطیری خاطرنشان کرد که رهبران منطقه‌ای، با هماهنگی میانجی پاکستانی، در حال تشدید تماس‌های خود با تهران و واشنگتن هستند تا شکاف‌های موجود در مواضعشان را پر کنند و به تأخیرهای زمانی در پاسخ‌های مذاکره‌ای خود رسیدگی کنند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز شنبه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی دیدار کرد تا در مورد تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه گفت‌وگو کند.

«تامی پیگوت»، سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای در مورد این دیدار گفت که روبیو «از مشارکت قطر در تعدادی از مسائل قدردانی می‌کند.

وی افزود که آنها همچنین در مورد «حمایت ایالات متحده از دفاع قطر و اهمیت هماهنگی نزدیک مداوم برای جلوگیری از تهدیدات و ارتقای ثبات و امنیت در سراسر خاورمیانه» گفت‌وگو کردند.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.