عباس عبدی: حتی اگر آمریکا دنبال توافق نباشد ایران نباید میز مذاکره را رد کند | براساس یک نظرسنجی ۵۰ درصد مردم یک یا دوبار در تجمعات شبانه شرکت کرده‌اند

اقتصادنیوز یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 08:43
اقتصادنیوز: عباس عبدی عنوان کرد: ظاهرا یکی از مراکز نظرسنجی در مورد تجمعات شبانه خیابانی سنجش کرده و اندکی بیش از ۵۰ درصد مردم در کل کشور حداقل یک یا دو بار در این تجمعات شرکت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز،  عباس عبدی به روزنامه اعتماد گفت: حتی اگر دشمن دنبال توافق نباشد ایران نباید میز مذاکره را رد کند. باید جهان و به‌ویژه مردم ایران نسبت به حقانیت راه مذاکره‌کنندگان ایران اعتماد پیدا کنند و این برای انسجام ملی ضروری است.‌

وی افزود: مسوولیت راهبرد و سیاست مذاکراتی هم به عهده بالاترین نهاد قدرت است و پیچیدگی‌های محتوایی مذاکره بسیار بیش از این است که جزییات آن‌ در سطح عمومی قابل تحلیل باشد.

این چهره اصلاح طلب گفت: باید نسبت به مذاکره‌کنندگان اعتماد داشت و خواهان نتیجه بود. معتقدم زودتر باید ماجرا را به پایان رساند. باید میان هزینه و فایده توازن برقرار کرد. به نظرم اکثریت قاطعی از مردم از این رویکرد دفاع می‌کنند. می‌توان این نتیجه را بر اساس یافته‌های نظرسنجی‌ها توضیح داد.

عباس عبدی در ادامه عنوان کرد: ظاهرا یکی از مراکز نظرسنجی در مورد تجمعات شبانه خیابانی سنجش کرده و اندکی بیش از ۵۰ درصد مردم در کل کشور حداقل یک یا دو بار در این تجمعات شرکت کرده‌اند. البته تفاوت این رقم در مناطق گوناگون کشور به ویژه با تهران زیاد است که ظاهرا هنوز جزییات بیشتری از آنها منتشر نشده است.

وی گفت: نتایج نظرسنجی مذکور به اعتبار مرکز انجام‌دهنده آن از نظر من قابل قبول است، ولی تحلیل این ارقام و چگونگی جزییات آن را باید با دسترسی به دیگر نتایج این نظرسنجی و داده‌های آن انجام داد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.