افزایش وقوع سرقت در خراسان جنوبی؛ توصیه‌های پلیسی به شهروندان

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 09:26
بیرجند_ رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش آمار سرقت در استان از ابتدای سال جاری، بر ضرورت همکاری و هوشیاری بیشتر شهروندان در حفظ و نگهداری اموال خود تأکید کرد.

سرهنگ کاظم صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در کنار تلاش شبانه‌روزی پلیس در راستای جلوگیری از سرقت‌ها، شهروندان باید در نگهداری از اموال خود کوشا باشند و همواره اقدامات حداقلی پیشگیری از سرقت را رعایت کنند.

وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات به‌روز مانند دوربین‌های مداربسته و دزدگیر، سرکشی مستمر از محل نگهداری اموال و احشام و همچنین بهره‌گیری از نگهبان در مجتمع‌های تجاری و دامداری‌ها از جمله این اقدامات است.

سرهنگ صادقی افزود: پارک خودرو در پارکینگ‌های عمومی و امن نیز نقش مؤثری در کاهش سرقت دارد و رانندگان باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به کشف یک باند سرقت در استان گفت: در عملیات اخیر، یک باند حرفه‌ای که در ساعات پایانی شب اقدام به سرقت قطعات خودرو می‌کردند، شناسایی و متلاشی شد که این موضوع هوشیاری بیشتر رانندگان را می‌طلبد.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه آمار وقوع سرقت از ابتدای سال جاری روند افزایشی داشته است، اظهار کرد: کنترل و کاهش این جرائم نیازمند مشارکت و همکاری جدی مردم با پلیس است.

وی تأکید کرد: پلیس در برخورد با سارقان و مالخرها قاطعانه عمل می‌کند و در این راستا دستور تیر نیز صادر شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.