کشف ۱۸۱۳ ماینر غیرمجاز در اصفهان

مشرق نیوز یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 10:29
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۱۸۱۳ دستگاه ماینر غیرمجاز معادل مصرف برق ۱۵ هزار خانوار در اصفهان کشف شد.

به گزارش مشرق، محمد مرادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۸۱۳ دستگاه ماینر غیرمجاز در ۱۱۷ محل شناسایی و جمع‌آوری شد، تجهیزاتی که مصرف برق آن‌ها معادل مصرف ۱۵ هزار خانوار است.

وی گفت: مجموع کشفیات ماینرهای غیرمجاز در استان به ۱۹٬۸۳۷ دستگاه رسیده و امحای ۸٬۸۷۸ دستگاه نیز ضربه‌ای مؤثر به شبکه‌های سازمان‌یافته استخراج غیرمجاز وارد کرده است.

مرادی با اشاره به آثار مخرب استخراج غیرمجاز رمزارز بیان داشت: ماینرهای مکشوفه موجب ایجاد ناترازی قابل توجه در شبکه برق شده بودند که جبران آن، مستلزم مصرف حجم بالایی از سوخت‌های فسیلی بود و حتی محیط زیست را هم تحت تاثیر قرار می د

مرادی افزود: سامانه محرمانه ۳۰۰۰۵۱۲۱ نیز برای گزارشات مردمی راه اندازی شده و پاداش های نقدی ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.