نظام ارجاع یعنی باید تا انتهای درمان با بیمار همراهی کرد

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 11:26
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اجرای نظام ارجاع در صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، محمدمهدی ناصحی، در نشست هم اندیشی با انجمن‌ها، کانون‌ها و نهادهای تخصصی حامی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر که در سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد، افزود: در سال ۱۴۰۵ بودجه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به ۱۵ همت رسیده و بیش از ۱۳۰ گروه بیماری تحت پوشش این صندوق است و عمده بیماری‌های پرتکرار در این صندوق، بسته‌های خدمتی تعریف شده دارند.

وی ادامه داد: همچنین اجرای پزشکی خانواده نیز کمک موثری خواهد بود که شرایط آن در حال پیاده‌سازی در کشور است.

ناصحی بیان کرد: موضوع پیشگیری و غربالگری نیز درباره برخی بیماری‌ها اهمیت دارد که در این زمینه اقداماتی انجام می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: وقتی از نظام ارجاع صحبت می‌شود، یعنی باید تا انتهای درمان با بیمار همراهی کرد؛ این مسیر نیازمند حمایت ملی، اطلاع رسانی و حمایت اجتماعی است.

ناصحی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران از کمک‌های فکری و مشورتی انجمن‌ها، کانون‌ها و نهادهای تخصصی حامی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر استفاده می‌کند و اگر یک بیماری مشخص، نیازهای خاصی دارد، انجمن‌ها می‌توانند این نیازها را منعکس کنند تا بسته‌های خدمتی را تعریف و تدوین کنیم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.