اجرای طرح «مهتاب» در چهارمحال و بختیاری برای مدیریت هوشمند مصرف برق در پیک ۱۴۰۵

خبرآنلاین یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 11:46
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح «مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق» با عنوان طرح مهتاب در سطح استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف کاهش نیاز مصرف برق و کمک به عبور موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۵ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مهندس مجید  فرهزاد با اشاره به برنامه‌های صنعت برق برای مدیریت بار در فصل گرم سال اظهار کرد: در قالب طرح مهتاب مجموعه‌ای از اقدامات فنی و نظارتی برای شناسایی و کنترل عوامل مؤثر در افزایش مصرف و تلفات برق در شبکه توزیع استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این طرح اقداماتی نظیر جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، تعویض کنتورهای معیوب و غیردقیق، کنترل و پایش مصرف مشترکان بدمصرف، نظارت بر میزان مصرف چاه‌های کشاورزی بر اساس پروانه بهره‌برداری و قراردادهای موجود، و همچنین شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیریت مصرف یکی از مهم‌ترین راهکارهای پایداری شبکه برق است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح بتواند  درصدی  از نیاز مصرف برق استان را کاهش دهد و نقش مؤثری در کاهش فشار بر شبکه توزیع در دوره اوج بار تابستان ایفا کند.

مهندس فرهزاد خاطرنشان کرد: اجرای دقیق این طرح علاوه بر کمک به مدیریت پیک بار، موجب کاهش تلفات انرژی، افزایش بهره‌وری شبکه توزیع و صیانت از حقوق مشترکان قانون‌مدار خواهد شد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.