آماده‌باش نظامی در تنگه هرمز؛ استقرار زیردریایی‌های ارتش علیه تهدیدات

پارسینه یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 12:03
فرمانده نیروی دریایی ارتش از استقرار زیردریایی‌های سبک نداجا در تنگه هرمز برای مقابله با ناوهای دشمن خبر داد.

به گزارش پارسینه،به نقل از تسنیم،‌ دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سخنانی ایران اظهار داشت: زیردریایی‌های سبک ساخت کشورمان متناسب با تهدید‌ها و ظرفیت‌ها و نیاز‌ها در آب‌های تنگه هرمز دست به ماشه در حال گسترش و کف‌نشینی هستند.

دریادار ایرانی افزود: کف‌نشینی در بستر دریا در اعماق آب‌های مسیر اقتدار در آبراهه تنگه هرمز برای زمان طولانی و رهگیری و انهدام انواع شناور‌های متخاصم از توانمندی‌های زیردریایی‌های سبک نیروی دریایی ارتش است. این زیردریایی‌ها در ادبیات روزمره افسران و درجه‌داران آن به «دلفین‌های خلیج فارس» مشهورند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: دلفین‌های خلیج فارس برای نشان‌دادن اقتدار دفاع دریایی کشورمان در عملیاتی به نام و یاد شهدای ناوشکن دنا در تنگه هرمز روی آب آمدند و پس از اجرای چند مانور آرایشی، به اعماق دریا رفته تا مأموریت‌های محوله را ادامه دهند.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.