سرمای بهاره به کام زردآلوی شاهرود تلخ زد؛ ۶۰درصد باغات بخش مرکزی خشکید

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 12:14
شاهرود- مدیر جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به خسارت ۶۰ درصدی سرمای بهاره به باغات زردآلو بخش مرکزی این شهرستان، گفت: رقم «رجبعلی» به دلیل مقاومت پایین، بیشترین آسیب را دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن غریب مجنی صبح یکشنبه در بازدید از باغات زردآلو شاهرود با اشاره به اینکه بخش مرکزی این شهرستان ۴۳۰ هکتار باغ زردآلو دارد، بیان کرد: متاسفانه بخش عمده ای از این باغات تحت تأثیر سرمای بهاره قرار گرفته است.

وی با تاکید به اینکه شاهرود یکی از قطب های مهم تولید زردآلو در استان سمنان به شمار می رود، افزود: ۶۰ درصد این باغات دچار خسارت سرما زدگی بهاره شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به اینکه این خسارت در رقم رجبعلی بیشتر مشهود است، ادامه داد: مقاومت این رقم نسبت به سرما بسیار پایین است.

غریب مجنی اظهار داشت: این در حالی که ارقام جهانگیری و خیبه ای مقاومت بهتری نسبت به سرما دارند و کمتر این باغات متحمل خسارات سرمازدگی شدند.

وی اضافه کرد: اکیپ های بیمه در محل مستقر هستند تا ضمن بررسی ابعاد خسارت و طی مراحل قانونی از باغداران آسیب دیده حمایت کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.