۱۰۹۰ تخلف اضافه تناژ در جاده‌های خراسان جنوبی ثبت شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 12:21
بیرجند- معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ثبت بیش از هزار فقره تخلف مربوط به اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی استان طی فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر مزیدی صبح یکشنبه در گفتگو با رسانه‌ها بیان کرد: حمل بار مازاد بر حد مجاز علاوه بر افزایش ریسک‌های ایمنی، به عمر زیرساخت‌های جاده‌ای نیز آسیب می‌زند.

وی افزود: با توجه به تردد وسایل نقلیه باربری در استان، نظارت و کنترل در محورهای پرتردد و مستعد تخلف مانند خوسف، بیرجند و طبس با استفاده از باسکول‌های ثابت و سیار و با همکاری پلیس راه به صورت مستمر در حال انجام است تا از تکرار تخلفات و خسارت به سرمایه‌های ملی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: سامانه‌های هوشمند و تیم‌های نظارتی این مجموعه، هزار و ۹۰ مورد تخلف اضافه تناژ را در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در محورهای استان خراسان جنوبی به ثبت رسانده‌اند.

مزیدی هدف از اجرای این طرح را صیانت از ایمنی تردد، جلوگیری از تخریب روسازی راه‌ها، کاهش احتمال بروز سوانح و ممانعت از تردد ناوگان‌های متخلف با باری بیش از ظرفیت مجاز عنوان کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی همچنین از صدور ۵۲ فقره پروانه عبور بار ترافیکی در فروردین‌ماه خبر داد و گفت: صدور این مجوزها با هدف مدیریت ایمن تردد محموله‌های بزرگ و سنگین، پیشگیری از انسداد و اختلال در جریان ترافیک و حفظ و نگهداری از زیرساخت‌های راه صورت می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: تمامی محموله‌هایی که مشمول این پروانه‌ها می‌شوند، پیش از تردد ملزم به اخذ مجوز لازم و رعایت مسیرهای تعیین‌شده هستند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.