واکسیناسیون ۵۰ هزار قطعه طیور بومی در نهبندان علیه بیماری نیوکاسل

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 12:23
بیرجند- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان از واکسیناسیون رایگان ۵۰ هزار قطعه طیور بومی در نهبندان علیه بیماری نیوکاسل طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین پاروئی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیماری ویروسی نیوکاسل به دلیل سرعت بالای انتشار، یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای طیور صنعتی و بومی محسوب می‌شود.

وی افزود: از آنجا که این بیماری درمان قطعی ندارد، تنها راه مقابله با آن، تقویت سیستم ایمنی از طریق واکسیناسیون و مدیریت بهداشتی است.

پاروئی با اشاره به نقش طیور بومی و روستایی در انتقال این ویروس، بیان کرد: عدم واکسیناسیون این بخش، می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را به واحدهای صنعتی تسهیل کند.

وی افزود: طرح‌های واکسیناسیون طیور بومی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس، حفظ جمعیت پرندگان بومی و در نهایت حمایت از اشتغال پایدار روستایی اجرا می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان اظهار داشت: طی سال گذشته ۵۰ هزار قطعه طیور بومی در این شهرستان با استفاده از واکسن‌های آشامیدنی (مقاوم به حرارت) و تولید داخل، تحت پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.