قضات ایران صاحب دستیار هوشمند شدند

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 12:24
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، از ایجاد دستیار هوشمند قضایی برای قضات سراسر کشور همزمان با ایام جنگ تحمیلی سوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با انتشار پیامی در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: قضات قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام جنگ تحمیلی سوم، دارای دستیار هوشمند قضایی شدند.

این دستیار به‌ عنوان یک راهنما و تصمیم‌یار هوشمند در خدمت قضات و نظام قضایی کشور خواهد بود.

گفتنی است، دستیار هوشمند قضایی یک سامانه یا ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای کمک به فرایندهای قضایی و حقوقی طراحی شده است. هدف آن افزایش کارایی، سرعت و دقت در تصمیم‌گیری‌ها و امور مرتبط با دادگاه‌ها، وکلا، قضات و سایر فعالان حقوقی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.