وزیر بهداشت: مصرف دارو و تجهیزات پزشکی باید منطقی شود

مشرق نیوز یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 12:53
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید مصرف دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات به حالت منطقی برگردد.

به گزارش مشرق، محمدرضا ظفرقندی در نشست ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی با تقدیر از همکاری‌های بین بخشی در مسیر تولید و تامین دارو و تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: راهکار بهبود وضعیت کنونی، توجه به سه مسئولیت حرفه‌ای، انسانی و ملی است.

وی افزود: از نظر مسئولیت انسانی باید در نظر داشته باشیم باید همه تلاش خود را به کار گیریم که مردم دچار مشکل نشوند. همه مسئولان در بخش‌های مختلف دولت و حاکمیت باید تلاش کنند از هر مسیر ممکن، نیازمندی‌های مردم در حوزه‌هایی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی تامین شود.

وزیر بهداشت با اشاره به شرایط خاص جنگی کشور، بر لزوم همکاری همه نهادهای حاکمیتی برای تامین سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: در این مسیر همکاری جامعه پزشکی نیز ضروری است چراکه تجویز برخی داروها به‌ویژه آنتی بیوتیک‌ها و سرم برای برخی بیماری‌ها، توجیه علمی ندارد و باید با همکاری انجمن‌های علمی، مصرف دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات به حالت منطقی برگردد.

ظفرقندی یادآور شد: برای نظارت در موضوع ایجاد تقاضای القایی در حوزه دارو که در بسیاری از کشورهای دنیا، وجود دارد که همکاری انجمن‌های علمی گروه پزشکی، ضروری است.

در این نشست همچنین گزارش‌هایی توسط روسای کمیته‌های تخصصی این ستاد در حوزه مالی، تامین، تجویز منطقی دارو و نیز پایش و نظارت ارائه و از همراهی نهادهای مختلف از جمله گمرک، وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه و همچنین بانک مرکزی تقدیر و بر لزوم تسریع در فرآیندها تاکید شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.